<b>TRENGER NOEN SLIKE:</b> Da kraftverket Såheim sto klart på Rjukan i 1916 var det nok få som så for seg at det over 100 år senere skulle produsere kraft til to elektriske luksusbiler.
TRENGER NOEN SLIKE: Da kraftverket Såheim sto klart på Rjukan i 1916 var det nok få som så for seg at det over 100 år senere skulle produsere kraft til to elektriske luksusbiler.

Test: Audi e-tron og Jaguar I-PACE

Kraftprøven

Audi har skapt høye forventninger foran lanseringen av e-tron. Vi har med Jaguar I-PACE som målestokk på vår 1000 km lange testtur. Video i bunn av saken!

Publisert Oppdatert

Spin-doktorene hos Audi har vært utrolig flinke til å holde e-tron i nyhetsbildet. Jeg kan i alle fall ikke huske en bil som har vært lansert så mange ganger og omtalt over like lang tid. I den grad en slik hausing har en nedside er det at den fort skaper høye forventninger. Og da kan fallhøyden bli stor.

Det er mange som vil kjøre Audi e-tron. Vi fikk mast oss til en bil, og låneperioden skal utnyttes maksimalt. Tre intense testdager med svært variert innhold skal sørge for kvaliteten i testen. Vi starter tidlig på tirsdag med en berg-og-dalbaneetappe. Den har mange høydemeter og til dels svingete, ujevne landeveier. Fra Oslo går turen til Rjukan, over fjellet til Hovden og så en rolig nedoverbakketur til Kristiansand.

For å lese denne artikkelen må du ha et abonnement på SIDE3+
Klikk her for 30 dager gratis tilgang
Abonnementet fortsetter å løpe for 79,- per mnd. Ingen bindingstid.
Har du allerede en bruker? Logg inn her

Som abonnent på SIDE3+ får du

  • Premium dybdeartikler og dokumentarer fra Vi Menn, Villmarksliv, Jakt og Alt om Fiske
  • Grundige og unike tester
  • Eksklusive bildereportasjer
  • 20% rabatt* på Fjellsport.no
  • * rabatten gjelder ikke tilbudsprodukter, Norrøna, elektronikk, kart, fiskeutstyr, ernæring, pakkepris, automatisk priset og outlet.
Disse artiklene får du på SIDE3+ akkurat nå