<b>TIPSET:</b> Knærne skal være så vidt over bakken, og rumpa og ryggen holdes vannrett.
TIPSET: Knærne skal være så vidt over bakken, og rumpa og ryggen holdes vannrett.

Hverdagstrening

Kryp deg i form

Her er treningen du slett ikke trenger noe som helst for å drive med. Men det kan hende du får noen rare blikk

Publisert Oppdatert

Vi Menns treningsekspert Sølve Mandt (37) viser deg øvelser du ikke trenger spesielt mye utstyr, eller erfaring, for å sette i gang med. Han jobber som Performance Coach ved Magnat Center i Oslo. Denne gang ser han nærmere på øvelser du kan gjøre i parken.

– En rekke øvelser er inspirert av dyras bevegelser, vi har mye å lære av dyra, sier Sølve Mandt. – Med bjørnekrabbing – eller Bear Crawl, som vi kaller det – trener du koordinasjon, styrke, stabilitet og bevegelse, det er full pakke på én øvelse. Selv om bjørner går passgang, skal øvelsen gjøres i diagonalgang. Krabb sakte og kontrollert forover, og når du vil variere, gjør du øvelsen bakover. Dette er en morsom øvelse, du får rare blikk, og blir kanskje i bedre humør av øvelsen selv også, sier Sølve.

For å lese denne artikkelen må du ha et abonnement på SIDE3+
Klikk her for 30 dager gratis tilgang
Abonnementet fortsetter å løpe for 79,- per mnd. Ingen bindingstid.
Har du allerede en bruker? Logg inn her

Som abonnent på SIDE3+ får du

  • Premium dybdeartikler og dokumentarer fra Vi Menn, Villmarksliv, Jakt og Alt om Fiske
  • Grundige og unike tester
  • Eksklusive bildereportasjer
  • 20% rabatt* på Fjellsport.no
  • * rabatten gjelder ikke tilbudsprodukter, Norrøna, elektronikk, kart, fiskeutstyr, ernæring, pakkepris, automatisk priset og outlet.
Disse artiklene får du på SIDE3+ akkurat nå