Diesel-designer er ikke redd for å spille på sex

- Våre jeans er kjent for å få p*kken din til å se større ut
FullSizeRender - Kopi

Nicola Formichetti og motesjef i S3, Daniel Bratterud, på Browns hotell i London

Den nye kampanjen til klesmerket Diesel fokuserer på den digitale bølgen, sosiale medier, og ikke minst sex.

I 2013 tok stylisten til Lady Gaga, Nicola Formichetti, over det kreative lederskapet. S3 tok med prat med ham under moteuka i London.

Fortell oss om den nye Diesel-kampanjen

– Kampanjen handler om elsk og hat-forholdet vi har til den digitale verden. Vi ønsket både å vise det fine med det, men også den triste siden, der du konstant scroller på dating-apps på mobilen, eller hvor dum man ser ut når man tar selfies. Vi bruker også egne emojis og hashtags aktivt i kampanjene, noe alle kan relatere til, og vi prøver å ha et skråblikk på det og gjøre narr av oss selv.

– Vi satset også mye på bruk av video i stedet for vanlige kampanjefotos. Det er mye viktigere nå som alt blir mer og mer digitalt.

joe

Joe Jonas er en av de som fronter den nye Diesel-kampanjen. Foto: Diesel

Skjorte her, skinnjakke her, jeans her

Se en av de reklamefilmene her:

Dere har begynt å reklamere på pornosider?

– Diesel er et av de mest brukte undertøysmerkene i porno, så vi er allerede assosiert med sex. Diesel-jeans er kjent for å få pikken din til å se større ut, og for å se rumpa di til å se bedre ut. Vi er et sexy brand, og er ikke redd for å spille på sex.

 – Det var interessant for oss å se på markedsføring på Youporn og Pornhub, samt Tinder og Grindr, fordi du får automatisk mange klikk på grunn av det høye antallet besøkende. Vi er det første motemerket som gjør det, og i starten var folk imot, men vi fant ut at det var genialt bare for å vise frem Diesel.

as

Vår- og sommerkampanjen for 2016 er ikke redd for å spille på sex. Foto: Diesel

Boxere: Diesel UMBX-HERO TRUNK


Hva skiller Diesel fra andre merker?

– Vi er ikke kun et rent denimmerke, eller et rent high-fashion-merke, men vi forstår begge sider av både streetstyle og trend. Vi er et sted i midten av alt, og prøver å lage vårt eget alternativ. Det kan virke som om alle prøver å se like ut i dag, men vi prøver bare å være Diesel.

Les også: Er disse Diesel-jeansene verdens mest behagelige?

Hvem er Diesel-mannen nå som du designer?

 – Jeg prøver å holde meg til DNA-et til merket, så Diesel-mannen er fremdeles en sterk og sexy fyr. Skal jeg peke på en forskjell fra før til nå, er han kanskje hakket mer «clean» og sofistikert.

adw ,

Jeans her, bomber-jakke her, sneakers (i flere farger) her, t-skjorte her

Hva kan menn bli bedre på?

– Menn er mye mer klar over hva de vil ha, og hva de har på seg. Menn kler seg mer opp for tiden. Du bør aldri gjøre noe du ikke er komfortabel med, men samtidig er du nødt til å teste ut ting for å se hva som funker.

– Denim, for eksempel, kan være vanskelig å kjøpe, men jeg pleier å si «fuck it» – prøv masse forskjellig og finn dine favoritter. Da har du dem i en evighet, og slipper å stresse med nye kjøp på en god stund.

Se kampanjefilmene for SS16 under:

IMG_2056

Nicola Formichetti i London. Foto: Daniel Bratterud / Mediehuset Nettavisen

Les også:

Få den riktige Oscar-stilen

David Gandy: 5 ting menn må ha i garderoben

Herredetaljene som gjør alt

Eksklusivt: Side3 møtte Tommy Hilfiger

LES OGSÅ