TRE TYPISKE FEIL: Sliter du med å få bicepsen til å vokse? Da kan det hende du gjør en eller flere av disse tabbene.

Biceps

Tre treningsfeil som gjør at biceps ikke blir større

Hvis det går for tregt med å bygge store bicepsmuskler, så kan det være fordi du gjør disse tre vanlige feilene.

Det tar tid å bygge stor muskelmasse, men hvis du gjør disse tre treningsfeilene, så får du kanskje aldri de store bicepsene du jobber for.

Du gjør det lett for bicepsene dine

Hvis man vil ha større muskelmasse et bestemt sted, så må denne delen av kroppen jobbe hardt og bli utfordret.

Det vil si at hvis du lar andre muskelgrupper gjøre den største jobben, for eksempel ved å svinge vektene eller lene deg bakover, så får du ikke optimalt ut av treningen.

Gjør øvelsene riktig, og gjør færre av dem.

Slik bør du spise hvis du vil ha sixpack

Du glemmer den eksentriske treningen

Den eksentriske treningen er når muskelen forlenges igjen på en kontrollert måte, dette foregår når vekten føres tilbake til startposisjonen.

Denne delen av øvelsene er like viktig som den konsentriske treningen, og faktisk produserer musklene mest kraft under den eksentriske bevegelsen.

Fire myter om sixpacken

Du trener underarmer og rygg først

Sørg for å forme treningen din slik at underarmer og rygg ikke trenes samme dag som biceps - eller dagen rett etter hverandre.

Det vil ta vekk noe av intensiteten i biceps-øvelsene og gjøre at det tar lenger tid å få større overarmer.

Artikkelen er publisert i samarbeid med Aktiv Trening. Les også:

Få sixpack med treningsslynge

Derfor får du krampe

Slik får du høyere stoffskifte

Spis deg slank før sengetid

Ny trend: Heavy metal-yoga

Promotion med annonselenker

Nå gjør du kupp på lykter og lys til bilen

Promotion med annonselenker

Black Friday hos Boozt er i gang!

Side3 bildeshout

blogg.no

Promotion

Dette er blogginnlegg fra blogg.no hvor bloggerne har kjøpt seg plass her på Side3.no gjennom bildeshout. Dette er tilgjengelig for alle bloggere på blogg.no.