Nissan IMx KURO: Dette Nissan-konseptet er en forsmak på en elektrisk crossover med firehjulstrekk fra Nissan. 
Nissan IMx KURO: Dette Nissan-konseptet er en forsmak på en elektrisk crossover med firehjulstrekk fra Nissan. 

Elbil

Denne bilen skjuler Nissans neste elbil

Dersom du savner firehjulstrekk i Leaf og muligheten til å trekke henger, så er denne bilen gode nyheter.

GENEVE (Side3/Vi Menn Bil): Bilen på bildet er et konsept, men gir en forsmak på en ektrisk crossover som Nissan vil lansere innen fire år.

Bilen ble først avduket under bilutstillingen i Tokyo i oktober 2017, og vises nå med nye detaljer og felger, oppgradert grill og en ny mørkegrå karosserifarge. 

DE VIKTIGSTE OG FETESTE NYHETENE PÅ BILUTSTILLINGEN I GENÈVE

Med hengerfeste

Nissan IMx KURO er det kryptiske navnet på bilen som er utstyrt med kraftige elmotorer foran og bak, noe som gir firehjulstrekk. Motorene produserer en motoreffekt på 320 kW med et dreiemoment på solide 700 Nm.

Inni bilen sitter en batteripakke med høy kapasitet som er oppgradert og utviklet på nytt for økt energitetthet. Dette nye batteriet støtter en rekkevidde på over 600 km på én enkelt lading, ifølge Nissan.

Den produksjonsklare versjonen skal også kunne trekke henger.

Tolker signaler fra førerens hjerne

Når bilen kommer på veien skal den også ha teknologi som gjør at bilen skal kunne kjøre helt selv. Autonome biler er et hett samtaleevne for tiden, og konseptbilen er Nissans svar på ønskene til de som ser frem til å slippe og kjøre selv. 

«Nissan Intelligent Mobility», er navnet på selskapets visjon for neste generasjon med elbiler.

IMx KURO kommer blant annet med Nissans Brain-to-Vehicle (B2V)-teknologi. B2V tolker signaler fra førerens hjerne for å hjelpe til med styringen og samtidig bidra til at bilens autonome og manuelle systemer lærer av sjåføren. 

B2V-teknologien er verdens første system av sitt slag, ifølge Nissan.

Føreren bruker en enhet som måler hjernebølgeaktiviteten som deretter analyseres av autonome systemer. Ved å forutse bevegelser, kan systemene for eksempel dreie på rattet eller bremse ned 0,2-0,5 sekunder raskere enn føreren nesten helt uten at dette merkes av vedkommende.

Autonom

Bilen har også en autonom og mer avansert versjon av teknologien ProPILOT, som finnes i nye Leaf.

I ProPILOT-kjøremodus vil rattet felles inn i dashbordet og hvilestillingen for alle setene justeres slik at føreren får bedre plass og passasjerene kan slappe av og nyte kjøreturen.

I manuell modus vil rattet felles ut og setene justeres til opprinnelig posisjon slik at føreren kan kjøre bilen på vanlig måte.

Promotion med annonselenker

4 stilige sommerantrekk!

Promotion med annonselenker

Salget du ikke må gå glipp av!

Side3 bildeshout

blogg.no

Promotion

Dette er blogginnlegg fra blogg.no hvor bloggerne har kjøpt seg plass her på Side3.no gjennom bildeshout. Dette er tilgjengelig for alle bloggere på blogg.no.