(Crestock..com)

Fem tips til å trene hjemme

Bruk kroppen som vektstang. Slik gjør du det.

Det er ikke alltid man har tid til å stikke ned på treningssenteret for en full utblåsning, men det betyr ikke at du helt må hoppe over treningsøkten. Du bærer nemlig med deg et svært allsidig treningsapparat hvor enn du er.

Her er fem gode øvelser hvor du bruker kroppen som vektstang.

1. Løft kroppen

I den første øvelsen står du rett opp og ned på gulvet med føttene litt mer enn en skulderlengde fra hverandre, skulderbladene presset bakover og armene over hodet slik at du danner en Y. Senk overkroppen ved å bøye knærne så langt du kommer uten at rumpa går i bakken. Hold, knip rumpa, og reis deg sakte opp. Gjør 12 repetisjoner.

2. Spider-man-armheving

Plasser deg på gulvet som om du skal ta vanlige armhevinger. Mens du senker kroppen nedover løfter du det høyre benet og roterer kneet slik det kommer rett på utsiden av din høyre albue. Ikke dra foten, og prøv å ikke vri torsoen. Kom tilbake til utgangspunktet. Gjør 8 repetisjoner på hver side.

Liker du denne saken? Her er flere gode treningstips:

3. «Heng» på veggen

Stå med rumpa, øvre rygg og hode inntil en vegg. Løft armene langs veggen slik at skuldre, albue og overflaten av hendene dine også berører veggen. Mens du passer på at alle punktene berører veggen, trekk albuene nedover til de berører siden av kroppen. Du skal kjenne sammentrekning i skuldrene og i muskelen mellom skulderbladene.

4. Enfotingen

Stå på det venstre benet med det høyre løftet, som om du skal hinke. Armene skal henge ned langs siden. Pass på å ha en naturlig bøy i ryggen, len deg fremover og strekk armene mot gulvet samtidig som du holder balansen ved å skyve høyre fot bakover. Knip rumpeballene sammen og press hælen i gulvet for å komme tilbake til utgangspunktet. Gjør 8 repetisjoner per bein.

5. Edderkoppen

Plasser deg på gulvet som om du skal ta armhevninger, ryggen helt rett. Trekk høyre fot oppover, og plass fotsålen rett til høyre for høyre hånd. Strekk benet sakte tilbake og gjenta med venstre bein. Gjør til sammen 20 repetisjoner.

Her kan du se bilder av alle øvelsene.

Kilde: Men's Health

Enda flere gode treningssaker:

Blogg.no

Dette er blogginnlegg fra blogg.no hvor bloggerne har kjøpt seg plass her på Side3.no gjennom bildeshout. Dette er tilgjengelig for alle bloggere på blogg.no.

BIDRA I DISKUSJONEN

comments powered by Disqus

Les også


Til Nettavisen Til Side3

Utgavesjef: Lars Wærstad - Telefon: 21 00 60 48

Ansvarlig redaktør: Gunnar Stavrum

Ønsker du å annonsere på Side3? Klikk her

Ansatte: http://blogg.nettavisen.no/category/ansatte/